توزیع صفر آزمون نسبت درستنمایی تعمیم یافته در طرح های فاکتوریل بدون تکرار

پایان نامه
چکیده

در طرح های فاکتوریل و در حالت کلی در بسیاری از طرح ها بعضاً شرایطی به وجود می آید که محقق قادر به تکرار اجرای هر یک از حالات در نظر گرفته شده در طرح نیست و در نتیجه محقق مجبور به در نظر گرفتن طرحی می باشد که در هر حالت تنها یک اجرا وجود خواهد داشت. به این گونه طرح ها, طرح های فاکتوریل بدون تکرار گفته می شود. دلائل زیادی برای در نظر گرفتن یک طرح فاکتوریل بدون تکرار وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به هزینه بالا انجام تکرارها اشاره کرد, از دیگر علت های استفاده از این گونه طرح هخا می توان به این موضوع اشاره داشت که در بسیاری از موارد, اجراها با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود, در این حالت محقق قادر به تکرار اجراها نخواهد بود چون نتایج تمامی تکرارها یکان خواهد شد. بر همین اساس طرح های فاکتوریل بدون تکرار یکی از مباحث کلیدی طرح آزمایش ها بوده و بسیار مورد توجه آزمایشگران بویژه در بخش صنعت و پزشکی می باشد. با توجه به شرایط خاص این نوع طرح ها، محقق جهت تحلیل اثرات عاملی در آنها نیاز به روشی انحصاری دارد. روش های متعددی برای تحلیل اثرات عاملی در طرح های فاکتوریل بدون تکرار ارائه شده است که به طور عموم ناپارامتریک هستند. این پایان نامه پس از ارائه مقدمه و مفاهیم اولیه در طرح آزمایش ها با اقتباس و مرور بر مقالات مربوطه، دو روش که مبتنی بر اصل درستنمایی بوده و در سال های اخیر ارائه شده اند را تحت عنوان روش اول و روش دوم مورد بررسی قرار می دهد. در ادامه با مرور بر مقاله جدیدی, توزیع دقیق آماره آزمون مربوط به روش اول را بررسی می کند. در فصل آخر پژوهشگر یک روش جدید, که مبتنی بر اصل درستنمایی است, ارائه داده و با انجام شبیه سازی با روش های دیگر مقایسه می کند. نشانداده خواهد شد که روش جدید ارائه شده در این پایان نامه از کارایی بیشتری برخوردار است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

تحلیل بیزی در خانواده توزیع های نمایی تعمیم یافته

در این مقاله مینیماکس بودن برآوردگر بیزی تعمیم یافته پارامتر شکل توزیع نمایی تعمیم یافته را تحت تابع زیان مربع خطای وزنی مورد بررسی قرار میدهیم. یک روش متعارف در تحلیل بیزی زمانی که اختلاف نظر در مورد توزیع پیشین وجود دارد، انتخاب یک کلاس از توزیع های پیشین و دستیابی به تصمیم بهینه در آن کلاس است که به روش بیزی استوار معروف است. در این راستا برآوردگر تأسف پسین گاما مینیماکس را برای خانواده توزی...

متن کامل

توزیع هذلولوی تعمیم یافته و کاربرد آن در ریاضیات مالی

در دهه­ی هفتاد مدل بلک شولز نقش عمده­ای در قیمت­گذاری مشتقات مالی داشت. اما بعدها به دلیل ضعف عمده­ی آن، مدل­های متنوع دیگری ارائه شد. خانواده­ فرایندهای لوی یکی از متداول­ترین مدل­ها است که برای قیمت­گذاری دارایی­های مالی مورد استفاده قرار می­گیرد. فرایند هذلولوی تعمیم یافته از جمله­ی این فرایندها است که مبتنی بر توزیع هذلولوی تعمیم یافته می­باشد. در این مقاله ابتدا به معرفی این توزیع می­پرداز...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023